Debutul lui Fernando Alonso la Indy 500 s-a încheiat în condiții cu care se obișnuise deja în Formula 1: defectarea motorului Honda.

Parcursul remarcabil al lui Alonso pe Indianapolis Motor Speedway s-a încheiat în tura 179 într-un nor de fum ce ieșea din spatele bolidului său McLaren-Honda, într-un moment în care se afla pe locul opt. După ce s-a aflat printre primii șase concurenți în mare parte din cele 150 de ture de început, spaniolul s-a îndepărtat treptat de primii clasați, după ce două decizii precaute, venite rapid una după cealaltă, au făcut ca el să rămână în urmă.

Alonso a participat la Indy 500 doar pentru că Honda nu a reușit nici cea de-a treia oară succesiv să-i ofere un motor competitiv în Formula 1, McLaren fiind de acord ca el să participe la faimoasă cursă ovală în locul Marelui Premiu al Statului Monaco. A fost un final dezamăgitor al unei istorii care a captat imaginația fanilor curselor cu motor de pe ambele maluri ale Atlanticului.

Îngrijorările cu privire la o defecțiune au apărut mai devreme în timpul evenimentului de 500 de mile, când motorul co-echipierului său Ryan Hunter-Reay a cedat în tura 140. Mașina Honda a lui Charlie Kimball a urmat, cedând într-un nor de fum în Tura 166, înainte ca Alonso să-i calce pe urme, 13 ture mai târziu.