Valtteri Bottas a rezistat presiunii puse asupra lui de coechipierul său de la Mercedes, Lewis Hamilton, pe parcursul întregii curse a Grand Prix-ului Abu Dhabi, încheindu-și sezonul cu o victorie.

Bottas a condus din pole position înainte ca cele două monoposturi Mercedes să dispară mult în față, lăsând Ferrari-ul lui Sebastian Vettel pe locul trei, la câteva secunde distanță.

Hamilton părea pregătit să depășească o provocare serioasă după oprirea la boxe din turul 24, dar, în ciuda faptului că s-a apropiat la o distanță DRS în tura 28, n-a reușit să ajungă suficient de aproape ca să încerce o depășire într-unul dintre locurile potrivite ale circuitului Yas Marina, în virajele 8 și 10. Apoi, atacul său a eșuat în turul 31, când a ieșit larg din virajul 17, iar Bottas și-a mărit încă o dată avantajul, ajungând la câteva secunde.

Cu șase tururi rămase, Bottas a blocat frâna în virajul 4, permițându-i lui Hamilton să se apropie în virajul 8. Dar, pe măsură ce Hamilton s-a apropia de cutia de viteze a colegului său, s-a lovit din nou de un zid de turbulențe, venind de la Mercedes-ul din față, care l-au împiedicat să se apropie suficient de mult ca să încerce o depășire. Bottas și-a mărit încă o dată avantajul și a intrat în turul final, obținând cea de-a treia victorie din carieră.

Sebastian Vettel de la Ferrari a completat podiumul, deși nu a fost în nicio clipă un pretendent la victorie, terminând cu aproape 20 de secunde în urma lui Mercedes-ului lui Bottas. Kimi Raikkonen și-a asigurat al patrulea loc în cursă, ocupând în final locul patru în campionatul șoferilor, înaintea lui Daniel Ricciardo, care și-a retras bolidul Red Bull la boxe în turul 20, din cauza unei probleme hidraulice.

Max Verstappen a terminat cu 0,9 secunde în urma lui Raikkonen, pe locul al cincilea, după ce a fost primul pilot care a oprit la boxe în turul 14. Aceasta a declanșat o serie de opriri, dar datorită nivelurilor de degradare scăzute, strategia schimbului de anvelope nu a avut niciun impact real asupra clasamentului primilor cinci piloți.

Nico Hulkenberg a ocupat al șaselea loc pentru Renault, asigurând punctele necesare pentru ca producătorul francez să treacă de Toro Rosso, clasându-se pe locul șase în campionatul constructorilor. Hulkenberg și-a câștigat locul în ciuda unei pedepse de cinci secunde pentru tăierea unui viraj în turul trei, când a fost atacat de Sergio Perez, de la Force India. Perez și-a transmis frustrarea prin radio, dar, în cele din urmă, a terminat cursa cu șase secunde în urma Renault-ului.

Esteban Ocon a terminat pe locul opt în al doilea monopost Force India, înaintea lui Fernando Alonso, care a obținut ultimele două puncte pentru parteneriatul McLaren și Honda. Felipe Massa a terminat al zecelea în cursa finală a carierei sale, după ce a fost depășit de Alonso la jumătatea cursei.

Formula 1 va lua acum o pauză de trei luni, înainte de perioada de teste de la finalul lui februarie, anul viitor.