După tura din calificările de sâmbătă care a bătut recordul de pistă, cu siguranță Lewis Hamilton nu se aștepta să se simtă confuz și nefericit după prima cursă a noului sezon de Formula 1.

Hamilton a dominat tot week-end-ul, ocupând prima poziție la start cu aproape 0,7 secunde față de restul plutonului, și probabil se simțea încrezător în dimineața zilei de duminică, după ce a oferit o lecție de maestru în calificări. Campionul, care își apără titlul anul acesta, era plin de optimism că încercarea sa de a câștiga un al cincilea titlu va debuta în cel mai bun mod posibil. Totuși, acel optimism a fost zdrobit într-o doar câteva secunde, când Sebastian Vettel, Ferrari, a deschis sezonul cu o victorie, la fel cum a făcut-o și anul trecut.

Dacă Hamilton ar fi fost depășit pe pistă, probabil că ar fi fost mai puțin nedumerit. Dar, după ce a dominat primele 20 dintre cele 58 de ture ale cursei, Vettel a preluat conducerea de la Hamilton, profitând de o oprire la standuri cât timp virtuala mașină de siguranță era pe circuit, țâșnind apoi înaintea lui.

Deși nu este cel mai satisfăcător mod de a câștiga o cursă, Vettel, care a recunoscut că Ferrari nu are aceeași viteză ca Mercedes, sigur a fost încântat să o obțină.

Mercedes l-a scos pe Hamilton de pe pistă în al douăzecilea tur pentru a se potrivi cu oprirea lui Kimi Raikkonen, care era pe locul al doilea și care a terminat cursa pe locul al treilea. În acel moment, Hamilton era la conducere, cu un timp foarte confortabil de peste șase secunde față de Vettel. Mașina arăta bine și părea netulburat în fața plutonului.

Cu toate acestea, Ferrari a decis să-l țină pe Vettel pe pistă, iar când Romain Grosjean a rămas pe marginea pistei și a intrat mașina de siguranță în turul 26, Ferrari a profitat din plin de situație. Pentru că mașinile erau forțate să meargă mai lent, Ferrari a avut ocazia să-și trimită șoferul în frunte.

Vorbind după cursă, Hamilton a spus: „Nici măcar acum nu înțeleg ce s-a întâmplat. Am făcut tot ce am crezut că trebuie să fac. Am fost nedumerit, de la acel moment și până la sfârșit… Sunt nedumerit pentru că am făcut tot ce trebuia să fac. Am mers cât de bine am putut și nu am greșit nici măcar o dată.”

Mai târziu, Hamilton a explicat: „În cursă, am avut instrumente suplimentare – aș fi putut fi mult mai departe după prima oprire. Aș fi putut fi în continuare înaintea tuturor. Dar au existat atât de multe lucruri bune pe care le-am fi putut face, dar dacă cineva îți spune ceva și tu crezi că faci lucrurile ca la carte și în limite, atunci nu poți face nimic. Este un efort de echipă, dar când te bazezi pe computere, pe date și pe atât de multă tehnologie pentru strategia potrivită… mi-ar plăcea să fie mai mult decizia mea. Este evident că niciodată nu este ușor să pierzi un grand prix, iar noi am terminat pe locul doi, dar tot pare ca un nor întunecat.”

Campionul mondial a adăugat: „Toți cei din echipă simt asta, dar există atât de multă muncă și atât de multă pozitivitate pentru a merge mai departe. Am reușit totuși, locul doi astăzi, așa că pare ca un nor negru, dar nu este. Avem totuși un rezultat pozitiv, avem o mașină minunată și încă suntem campioni mondiali. Cu câteva ajustări putem câștiga următoarea cursă – cred în asta.”

Mercedes nu-i dăduse lui Hamilton nicio instrucțiune specială pentru a gestiona situația și pentru a elimina avantajul pe care Ferrari îl avea la standuri, în timp ce mașina de siguranță era pe pistă, și, în cele din urmă directorul echipei Mercedes, Toto Wolff, a recunoscut că au făcut o greșeală.

Potrivit lui Wolff, software-ul folosit de Mercedes pentru a calcula diferența pe care Hamilton trebuie să o stabilească pentru a se asigura că rămâne în față a produs un rezultat greșit. Prin urmare, echipa a crezut că Hamilton avea destul timp, chiar și cu mașina de siguranță pe pistă, așa că nu l-au sfătuit să forțeze mai mult și să mărească decalajul.

0.664s clear. This lap felt amazing ?? #Repost @f1 #F1 #Formula1 #AusGP @mercedesamgf1

Публикация от Lewis Hamilton (@lewishamilton)

„Software-ul sau sistemul pe care l-am folosit timp de cinci ani tocmai ne-a dat un rezultat greșit”, a spus Wolff. „El n-a făcut nimic greșit. A fost vorba de o eroare de software sau de un algoritm care pur și simplu era greșit.”

Este complet de înțeles că Hamilton a fost nedumerit după cursă. El conducea și părea pe deplin în control până în momentul în care a pierdut conducerea. El a deschis un gol în fața celor două monoposturi Ferrari și în niciun moment nu a părut că vreunul dintre ele avea viteza necesară pentru a acoperi distanța, nici vorbă să mai preia și conducerea cursei.

Este bine cunoscut faptul că depășirile pe Albert Park sunt extrem de dificile și, odată ce Vettel a reușit să treacă în față, au existat puține lucruri pe care Hamilton le-ar fi putut face, altfel decât să-și mențină presiunea asupra lui. La un moment dat, Hamilton a ajuns la o jumătate de secundă de Vettel după ce cursa a fost reluată, dar a ieșit de pe pistă în timp ce îl urmărea pe acesta, așa că renunțat în cele din urmă la încercarea de a câștiga. „Îmi doream foarte mult să încerc să recuperez și am riscat totul. Puteam să pierd toate punctele. Dar în cele din urmă a trebuit să fac o alegere dificilă. Mai este mult din acest campionat și nu se câștigă totul dintr-o singură cursă.”

După curs, chiar și Vettel a recunoscut că Ferrari a câștigat din noroc chior: „Am avut un pic de noroc în momentul în care a intrat mașina de siguranță. Dacă ești în frunte poți controla cursa, știm că depășirea este dificilă. Lewis a fost probabil cel mai rapid dintre noi trei, dar așa se întâmplă uneori.

A fost cea de-a 48-a victorie a carierei pentru Vettel și a 100-a urcare pe podium, intrând în cursa cu numărul 200 de F1. El este acum cel de-al patrulea pilot care a reușit 100 de clasări pe podium, alăturându-se lui Hamilton, Michael Schumacher și Alain Prost. În final, Vettel a terminat cursa cu cinci secunde întregi înaintea lui Hamilton.

Probabil că Hamilton se întreabă acum ce trebuie să facă dacă vrea să câștige din nou în Australia. El a mai câștigat de două ori înainte, dar în ultimii cinci ani, în patru ocazii diferite, nu a reușit să transforme prima poziție pe grila de start în victorii.

Ziua a demonstrat că încrederea echipei Mercedes în mașina lor este justificată, dar încrederea lor a suferit o lovitură, deoarece ei s-au bazat întotdeauna foarte mult pe procesul lor de luare a deciziilor.

Pentru Vettel, este începutul perfect al celei mai recente campanii. El încă mai speră să câștige al cincilea titlu, egalându-l pe Juan Manuel Fangio. În timpul testelor și etape de construcție pre-sezon, s-a arătat circumspect. Chiar dacă a fost depășit de Hamilton în calificări, el a fost încrezător că Ferrari își va îmbunătăți performanțele în timpul cursei și a demonstrat că echipa este hotărâtă să facă tot posibilul pentru a contesta supremația Mercedes, chiar și atunci când mașinile lor nu sunt la fel de bune.

?⚡️? part 02

Публикация от Lewis Hamilton (@lewishamilton)

După calificare, Hamilton a glumit că dorește „să șteargă zâmbetul” de pe fața lui Vettel, un comentariu care nu a fost chiar pe placul germanului. Vettel a spus că a preferat să se concentreze asupra cursei și că, în cele din urmă, el a plecat acasă cu punctele. Mercedes va analiza acum modul în care, după o performanță excelentă în calificări și o dominație timpurie în cursă, pilotul său campion a rămas întrebându-se de ce nu a reușit să câștige cursa.

În altă zonă a cursei, Daniel Ricciardo de la Red Bull a reușit o recuperare excelentă și a terminat pe locul patru, după ce a plecat de pe locul opt pe grila de start, în timp ce coechipierul său, Max Verstappen, a reușit doar locul șase după o învârtire neobișnuită, mașinile echipei părând puternice.

McLaren s-a bucurat, la rândul său, de cel mai bun rezultat din anul 2016, cu Fernando Alonso profitând maxim de noul motor Renault și terminând pe locul cinci. Nico Hulkenberg a terminat pe locul al șaptelea pentru Renault, în fața lui Valtteri Bottas, care a recuperat, urcând de pe locul 15 de pe grila de start. Al doilea pilot McLaren, Stoffel Vandoorne, a terminat al nouălea, iar al doilea pilot Renault, Carlos Sainz, a terminat pe locul zece.

Ricciardo l-a presat mult pe Raikkonen în toată cea de-a doua jumătate a cursei, în timp ce acesta urmărea un loc pe podium, dar Raikkonen a condus excepțional de bine și a reușit să-l țină la distanță și să-și păstreze locul trei. După cursă, Ricciardo a spus: „Cred că suntem destul de aproape de Ferrari și ritmul nostru de cursă este unul puternic. A fi atât de aproape de podium și a obține cel mai rapid tur de pistă este cu siguranță o modalitate încurajatoare de a începe sezonul.”

Următoarea oprire a sezonului este GP Bahrain, care are loc duminică, 8 aprilie, iar Mercedes va efectua, cu siguranță, o revizuire completă a sistemelor înainte de cursă. Hamilton va resimți acum o presiune și mai mare, și toți ochii vor fi ațintiți asupra lui în calificările din Bahrain, pentru a vedea cum reacționează. Chiar dacă aceasta este doar prima cursă în sezon, deja pare că va fi unul extrem de palpitant.