Consultantul Red Bull Motorsport Helmut Marko spune că echipa ar putea părăsi Formula 1 după 2020 dacă organizatorii F1 nu asigură un furnizor independent de motoare până la finalul acestui an.

F1 a agreat recent motoare mai ieftine și mai zgomotoase începând cu 2021, vizând înlocuirea ne-popularului motor hibrid V6 de 1.6 litri introdus în 2014.

Acordul nu a menționat expres un furnizor independent de motoare – un aspect care le-ar oferi echipelor posibilitatea de a alege un motor existent, fără a fi obligate să apeleze la unul dintre fabricanții F1 existenți. Marko a sugerat că găsirea unuia până la finalul anului 2017 ar putea determina viitorul F1 după 2020.

„Data limită pentru ca un furnizor independent de motoare să fie acceptat de F1 trebuie să fie 2021,” a declarat Marko pentru website-ul oficial al F1.

„Vorbim despre un motor mult mai puțin complicat decât cel de acum, un motor simplu de curse. Sunt destule companii care l-ar putea furniza. Așa că, așteptările noastre de la noii proprietari sunt ca aceștia să găsească, împreună cu FIA, o soluție până cel mai târziu la finalul acestui sezon. Dacă acest lucru nu se întâmplă, rămânerea noastră în F1 nu este sigură.”

În 2015, Ferrari și-a exprimat dreptul de veto împotriva unui plafon de 12 milioane de € pentru motoarele F1, solicitând FIA să caute o alternativă mai ieftină de „motor economic” în încercarea de a controla creșterea exponențială a costurilor cu motoarele pentru echipele mai mici. În ciuda a „patru Intenții de interes credibile” din partea unor producători viabili, Comisia F1 a respins planul FIA.

Aceste discuții au avut loc în timpul problemelor avute de Red Bull cu furnizorul de motoare Renault, echipa austrică amenințând că va renunța dacă nu va putea identifica un bloc motor competitiv pentru sezonul următor.