Sebastian Vettel a criticat modul în care Max Verstappen și-a apărat poziția în timpul confruntării lor din primele ture ale Marelui Premiu al Marii Britanii.

În prima parte a cursei de duminică, Vettel și Verstappen au intrat într-o lupta aprinsă pentru locul al treilea, ambii piloți încercând, pe rând, să-l scoată pe celălalt în decor pe Stowe & Club. Vettel s-a plâns, prin radio, echipei sale că i se pare că Verstappen s-a mișcat în zona de frânare, în timp ce pilotul Red Bull a sugerat că Vettel voia să se joace de-a „ciocnitul mașinuțelor”.

Stilul defensiv de condus al lui Verstappen a mai fost criticat în trecut, mai ales după ciocnirea cu pilotul Ferrari, Kimi Raikkonen, în 2016, la Marele Premiu al Ungariei, care a și dus la aplicarea, pe termen scurt, a „regulii Verstappen”, care interzicea schimbarea direcției în timpul frânării. FIA a simplificat respectiva secțiune a regulamentului sportiv cu un articol care include toate situațiile și care prevede că nu va fi aplicată nicio sancțiune, cu excepția situației în care un pilot este „complet sau predominant vinovat de un incident”.

Dar, după cursa de duminică, Vettel spune că Verstappen încă are tendința de a depăși limita a ceea ce este acceptabil în timpul frânării.

„Nu este corect să spun că mă așteptam, dar știam că este puțin agitat în astfel de situații,” a spus Vettel. „Încearcă să se apare cât mai mult posibil și, la un moment dat, trebuie să-ți păstrezi linia. Sunt sigur că se va liniști.

⏪ | An emotional Sebastian Vettel points to the sky, to dedicate his win to Jules Bianchi, at the 2015 Hungarian GP 🇭🇺 – the first race after the passing of Jules. . #JulesForeverInOurHearts ❤️ #GoneButNeverForgotten 🙏 . #F1Flashback __________ . 💬 Vettel after that victory: This victory is for Jules. We know it has been an incredibly tough week, and for all of us very, very difficult, so this one is for him. For all the people within Ferrari, all the Ferrari fans, we knew sooner or later he would have been part of our team, part of this family. Cette victoire, c’est pour Jules. __________ #JulesBianchi #Bianchi #CiaoJules #JB17 #FlyHighJules #RIPJules #SebastianVettel #Vettel #Seb5 #SV5 #SebVettel #F1 #Formula1 #FormulaOne #Formel1 #FormulaUno #Formule1 #ScuderiaFerrari #Ferrari #ForzaFerrari #RedSeason #PrancingHorse #F12017 #HungarianGP #VettelFlashback #HungarianGPFlashback

Публикация от Sebastian Vettel ☝️ (@fansofsebvettel)

„Voiam să trec de el, cred că am avut o ocazie înainte de asta, iar apoi în tura 15, virajul a fost prea larg, iar asta nu m-a ajutat, dar, în cele din urmă, l-am prins la pit-stop, doar că am pierdut foarte mult timp în prima parte.”

Când a fost întrebat dacă crede că Verstappen trebuie să se calmeze, Vettel a răspuns: „Nu, nu chiar. Era clar că eram mai rapizi și, evident, l-am depășit la oprirea pentru alimentare. A fost în regulă, dar cred că s-a calmat deja, mult.”

După ce a trecut de Verstappen, pe locul trei, după prima oprire la boxe, germanul a mai mers paralel și cu Valtteri Bottas, ulterior, în timpul cursei de pe Stowe, dar a spus că nu a avut nicio problemă cu stilul de condus al finlandezului.

„Pare că pista poate fi foarte lată în acel loc! Până la urmă [confruntarea cu Bottas] nici nu ne-a ajutat, nici nu ne-a distrus cursa. Probabil că n-am fost prea norocos în cele două situații, dar a fost în regulă. N-am avut o problemă cu ce făcea el.”